Polecane informacje
Home / Informacje / Jakie umiejętności są konieczne przy poszukiwaniu pracy?

Jakie umiejętności są konieczne przy poszukiwaniu pracy?

Poszukiwanie pracy na dzisiejszym, niełatwym rynku, jest dużym wyzwaniem i właśnie w ten sposób powinniśmy je traktować. Nie możemy przede wszystkim wmawiać sobie, że w kryzysie, z którego poza tym Polska już powoli wychodzi, nie można znaleźć zatrudnienia. Wiele osób właśnie teraz znalazło swoje miejsce na rynku pracy i cieszy się z uzyskania dobrej posady. Jest ogromna konkurencja przy poszukiwaniu pracy i trzeba ją przyjąć do wiadomości. Co jednak może wyróżnić kandydata na pracownika spośród setek innych osób? Na pewno wysokie kwalifikacje formalne, potwierdzone dyplomami czy zaświadczeniami. Takie osoby są zapraszane na rozmowę kwalifikacyjną, ale już to, czy ostatecznie otrzymają pracę zależy od innych ich cech. Czasem nawet najlepiej wykształcony, doświadczony pracownik „przegra” z takim, który lepiej pasuje pod kątem osobowości do danej organizacji i odznacza się pewnymi, niezbędnymi umiejętnościami.

Czego obecnie oczekują od kandydatów na pracowników pracodawcy? Otóż, na pewno samodzielności, ale i umiejętności pracy w grupie. Chcą, aby pracownik odznaczał się dobrą samoorganizacją, komunikatywnością i wysokimi kompetencjami zawodowymi. Nie bez znaczenia jest umiejętność radzenia sobie ze stresem. Dzięki temu pracownik może sobie lepiej radzić w różnych sytuacjach zawodowych, z jakimi w przyszłości może mieć kontakt.

Pracownicy i osoby poszukujące pracy powinni wiedzieć, czego oczekuje szef lub potencjalny pracodawca. Dzięki temu łatwiej będzie utrzymać lub znaleźć posadę. Pracownik powinien potrafić w optymalny sposób zarządzać własnym czasem. Nie należy dopuszczać do sytuacji, w której czas będzie trwoniony przez pracownika. Poza tym, kandydat powinien odznaczać się samodyscypliną i umiejętnością przejmowania inicjatywy w pracy zawodowej. Nie może tylko zdawać się na innych, ale umieć w sposób asertywny pokazać własny punkt widzenia. Komunikacja z innymi ludźmi ma tu niebagatelne znaczenie, dlatego też pracodawcy zwracają uwagę na kompetencje interpersonalne pracowników. Pracownik po prostu musi umieć porozumiewać się ze współpracownikami i współdziałać z nimi, ale jednocześnie musi potrafić komunikować się z klientami lub kontrahentami firmy. Nie tylko na stanowiskach handlowych takie umiejętności są po prostu wymagane, ale i w innych zawodach, nie związanych stricte z handlem.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Zostaw komentarz

Twój adres mailowy nie będzie publikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

*