Polecane informacje
Home / Informacje / Kilkanaście sekund na zrobienie dobrego wrażenia
Fashion Woman Portrait. Beautiful Elegant Successful Female With Evening Make-up Wearing Luxurious Blue Dress Smiling In The Mirror. Jewelry And Beauty. Wellbeing, Luxury Lifestyle.

Kilkanaście sekund na zrobienie dobrego wrażenia

Na rozmowie kwalifikacyjnej, przy pierwszym kontakcie z nowym zespołem pracowniczym, podczas przedstawiania jako kierownik działu czy firmy – we wszystkich tych sytuacjach mamy naprawdę niewiele czasu, aby zrobić dobre wrażenie na słuchaczach. Nie dostaniemy kolejnej szansy na to, aby ktoś mógł nas polubić od pierwszego wejrzenia. Jeśli zrobimy na innych dobre wrażenie istnieje duża szansa na to, że odniesiemy w przyszłości sukces – zdobędziemy wymarzoną pracę, zyskamy szacunek i autorytet, czy szybko będziemy pokonywać kolejne szczeble kariery zawodowej. Ile czasu mamy, aby zaprezentować się możliwie od jak najlepszej strony? Niewiele.

Psycholodzy specjalizujący się w dziedzinie psychologii biznesu i sukcesu mówią, że każdy z nas w sytuacjach zawodowych ma zaledwie 10-11 sekund na zrobienie dobrego wrażenia. Nawet, jeśli w tym czasie nie zdążymy nic powiedzieć, czy choćby przedstawić się, wiele osób w naszym otoczeniu zdąży wyrobić sobie o nas pewne zdanie, niekoniecznie pozytywne. Nasza postawa, mimika, gestykulacja czy strój powodują, że możemy być odebrani pozytywnie, czy negatywnie.

Osoby obserwujące nowego pracownika, kandydata na pracownika, czy nowego przełożonego, potrzebują zaledwie kilku lub kilkunastu sekund, aby podświadomie oszacować, czy taka osoba jest sympatyczna i wiarygodna. Jeśli w ciągu tych paru sekund ktoś nas polubi, będzie nas traktował w późniejszym czasie bardzo przyjaźnie. Uzna nas za osobę godną zaufania, kompetentną i uczciwą.

Gdy w trakcie tych 10-11 sekund ktoś wyrobi sobie o nas negatywne zdanie, nawet jeśli będzie ono niesprawiedliwe, bardzo trudno będzie nam je zmienić. Pierwsze wrażenie w budowaniu wzajemnych relacji w biznesie jest najistotniejszy czynnikiem. Wszyscy oceniają, choć nie zawsze się do tego przyznają, a czasem bezwiednie dokonujemy oceny osoby, którą widzimy po raz pierwszy na oczy. W takim wypadku strój, mimika twarzy i ton głosu sprawiają, czy zostaniemy odebrani pozytywnie, czy negatywnie.

Lepiej odbierane są osoby, które już przy pierwszym kontakcie są uśmiechnięte, żywo słuchają tego, co mówią inni, są schludnie ubrane i mają przyjazny wyraz twarzy, niż te, które nie uśmiechają się, stoją z założonymi rękami lub przyjmują roszczeniową postawę w tym jak mówią i co mówią. Pierwsze wrażenie często bywa mylne, ale odgrywa ogromną rolę w budowaniu relacji międzyludzkich, zwłaszcza jeśli chodzi o sferę biznesu.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Zostaw komentarz

Twój adres mailowy nie będzie publikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

*