Polecane informacje
Home / Informacje / Nowe spojrzenie na agencję rekrutacyjną
rekrutacja

Nowe spojrzenie na agencję rekrutacyjną

Agencja rekrutacyjna działa jako pośrednik pomiędzy pracodawcą a pracownikiem. Z perspektywy swoich klientów – firm chcących zatrudniać nowe osoby, musi ona znaleźć dla nich odpowiednich pracowników, spełniających kryteria zatrudnienia. Z kolei dla zgłaszających się potencjalnych kandydatów powinna tak szukać dla nich pracodawców, by mogli uzyskać stabilne zatrudnienie. Nie ulega wątpliwości, że agencje HR stają przed wieloma wyzwaniami rekrutacyjnymi – skojarzeniem popytu i podaży na pracowników. 

Transparentna komunikacja i otwartość

Zarządzanie relacjami w agencji rekrutacyjnej (np. https://hrcontact.co/pl) powinno opierać się na transparentnej, jawnej komunikacji i otwartości na zmiany. Realna ocena rynku i wykonalności konkretnych projektów związanych z zatrudnianiem – czasowym lub stałym pracowników przynosi odpowiedź na pytanie, czy agencja będzie w stanie sprostać wymaganiom swoich klientów pochodzących z różnych grup i branż.

W nowoczesnej agencji HR zarządzanie relacjami z potencjalnymi kandydatami oraz pracodawcami, czyli użytkownikami powinno bazować na dobrej komunikacji. Ważne jest poznanie oczekiwań wobec pracowników, ponieważ istotą usług rekrutacyjnych jest dostarczanie zatrudnionych w pełni zdolnych do wypełniania celów stawianych przez pracodawcę- użytkownika.

Zrozumienie rynków zagranicznych i kultury biznesowej

Niejednokrotnie agencje rekrutacyjne podejmują się zleceń na rzecz kandydatów chcących pracować w zagranicznych firmach lub na rzecz zagranicznych pracodawców – użytkowników. Sprawnie działająca agencja powinna umieć rozpoznać rynek zagraniczny i wiedzieć, z jakimi realiami przyjdzie się jej mierzyć.

Agencje pracy za granicą organizują często pracę sezonową, załatwiając wszelkie formalności. Muszą przy tym wiedzieć, jakich pracowników szukać dla swoich klientów, by umieli sprostać oczekiwaniom. Pracownik z kolei musi wiedzieć, jaka jest kultura i zwyczaje w kraju, w którym ma pracować, a uświadomić powinien mu to nie kto inny, tylko rekruter. Zrozumienie rynków zagranicznych, kultury biznesowej zagranicznego pracodawcy i umiejętność przełożenia ich na rynek polski to kolejne cele, jakie powinny być spełnione przez nowoczesną agencję rekrutacyjną.

Doświadczenie we współpracy z firmami zagranicznymi

W powiązaniu z wcześniejszym punktem stanowiącym wyzwanie dla agencji HR, warto podkreślić konieczność zdobycia doświadczenia we współpracy z zagranicznymi klientami – użytkownikami. Każdy kolejny projekt realizowany na ich rzecz pozwala na gromadzenie cennych spostrzeżeń i wniosków, które procentują w przyszłości wypracowaniem odpowiednich, skutecznych schematów działania. Zatrudnianie pracowników dla zagranicznych firm najprawdopodobniej w kolejnych latach będzie coraz bardziej popularne i pożądane.

Greenfield Projects – wprowadzanie firm produkcyjnych na rynek polski wraz z konsultingiem

Nowe firmy mogą chcieć wkroczyć na polski rynek ze swoimi produktami lub prowadzić produkcję w Polsce. Agencja rekrutacyjna może stać się odpowiedzialna za wprowadzenie ich do danej branży pod względem zdobycia pracowników o odpowiednich kwalifikacjach na różne stanowiska pracy, od szeregowych, aż po kadrę zarządzającą. Świadczenie usług konsultingowych ukierunkowanych na takie projekty to wyzwanie dla agencji HR.

Sprawdź także: Dowiedz się więcej o procesie rekrutacyjnym w HR Contact

10.00 avg. rating (90% score) - 1 vote

Zostaw komentarz

Twój adres mailowy nie będzie publikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

*