Polecane informacje
Home / Informacje / Jak rozmawiać z pracodawcą?
Business - young man in job interview for hiring, welcomes, Boss or Senior and his female Assistant in their office

Jak rozmawiać z pracodawcą?

Od właściwego podejścia do pracodawcy i do rozmów zawodowych zależy, czy pracownik będzie mógł uzyskać podwyżkę, urlop w pożądanym terminie, czy też awans zawodowy. Każdy człowiek jest inny, dlatego też pracodawcy mogą prezentować odmienne style kierowania podwładnymi. Dobry menadżer powinien wiedzieć, jak dostosować styl zarządzania do potrzeb różnych grup pracowników. Dzięki temu można ich we właściwy sposób motywować do bardziej wytężonej pracy, przynoszącej dodatkową wartość dla przedsiębiorstwa.

Pracownicy, którzy wiedzą, że ich kierownik czy pracodawca potrafi się zmieniać niczym kameleon, w zależności od zaistniałej sytuacji, mogą na tym wiele zyskać. Poznając role, w jakie kolejno wchodzi pracodawca, pracownicy mogą lepiej go zrozumieć i wiedzieć, w jaki sposób z nim rozmawiać, aby uzyskać swoje własne cele zawodowe.

Jeśli pracodawca często reprezentuje przedsiębiorstwo na zewnątrz i nie ma go w firmie, pracownik powinien próbować uzyskać pewien awans, dzięki zaproponowaniu zastąpienia pracodawcy na spotkaniach mniejszej wagi – z klientami i kontrahentami. Dzięki temu pracownik odpowiada na potrzeby pracodawcy i ten szybciej przychyli się do jego propozycji. Pracownik wiele może na tym zyskać – nowe doświadczenia, nawiązanie ciekawych kontaktów z osobami z branży, w której pracuje, albo też w dłuższej perspektywie również i może to prowadzić do uzyskania awansu zawodowego. Przedstawiając pracodawcy swoją propozycję zastąpienia go w obowiązkach zawodowych należy skupić się na korzyściach, jakie może z tego tytułu osiągnąć.

Jeśli pracodawca jest prawdziwym przywódcą, umiejętnie rozdzielającym pracę pomiędzy swoich podwładnych, motywujący do działania i dyscyplinujący pracowników, wówczas ma on wielki wpływ na nich. Prowadząc rozmowę z pracodawcą – przywódcą należy uważnie słuchać tego co mówi i powtarzać w skrócie to, co zostało nam przekazane, aby wiedział, że wszystko zostało dobrze zrozumiane.

W przypadku, gdy pracodawca jest empatyczny i potrafi zadbać nie tylko o swoje interesy, ale i o interesy całej firmy, w tym wszystkich pracowników, podwładny może wiele zyskać na utrzymywaniu z nim korzystnych, trwałych relacji. Stanie się on ambasadorem wspólnych projektów pracowników.

To tylko jedne z wielu modeli zachowań pracodawców. Ich właściwe zidentyfikowanie wskaże pracownikowi najlepszą drogę do rozmowy z pracodawcą i do uzyskania tego, czego chce.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Zostaw komentarz

Twój adres mailowy nie będzie publikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

*